آخرین مطالب ارسالی
Last Posts
آهنگ های ویژه
Best Posts
کاشت مو
بهترین سایت کاشت مو با کمترین قیمت
کلینیک زیبایی
۱۰ خوراکی سالم تابستانی | مجله دانش و سرگرمی شرکت خدمات مسافرت

تابستان به دلیل گرمای بسیار برای بسیاری از افراد دوران ناسالمی را به وجو می‌آورد. سعی کنید تابستان را با خوردن این خوراکی‌ها سالم سپری کنید.

هندوانه

تازگی، هندوانه یکی از غذاهای سرشار از آب تابستان است. نه تنها این، بلکه رنگ قرمز آن به این معنی است که این میوه منبع فراوانی از لیکوپن است که همان ترکیبی است که در گوجه فرنگی است و از قلب محافظت می‌کند. برای جذب لیکوپن بیشتر هندوانه را هنگام خوردن با چربی بخورید، بنابراین هندوانه را با روغن زیتون در یک سالاد سالاد شیرین و خوش طعم ریخته و یا به آن روغن بزنید و آن را گریل کنید.

 

ماهی کبابی

کباب کردن یکی از بهترین راه‌های آماده سازی ماهی است. ماهی سفید منبع خوبی از پروتئین کم چرب است، در حالی که ماهی‌های چرب (مانند ماهی قزل آلا و ساردین) سرشار از چربی‌های امگا ۳ برای قلب سالم است. ماهی به سرعت دخته می‌شود که کبابی کردن آن نیز به سرعت پخت آن می‌افزاید. برای تنوع بیشتر، ماهی را به صورت ساندویچ یا با نان تاکو و مانند کباب سیخی امتحان کنید.

 

سوپ گزپاکو

این غذای اسپانیایی با مواد غذایی مغذی تابستانه پخته می‌شود. گوجه فرنگی، خیار و فلفل قرمز مواد لازم اصلی برای تهیه این نوع سوپ هستند. با خوردن این سوپ تجویزی مقدار زیادی ویتامین C و پتاسیم دریافت خواهید کرد. دستور پخت آن را بیابید و سریع دست به کار شوید.

 

چای سرد

چای مزایای بسیاری برای سلامت دارد و چای سرد نیز از این قائله مستثنا نیست. هم چای سبز و هم چای سیاه مقدار زیادی آنتی اکسیدان برای بالا بردن ایمنی بدن دارند، اما چای سبز مزیتی اضافه دارد و آن هم این است که چای سبز مقدار کمی محفاظ پوست مقابل خورشید دارد. برای سالم بودن آن بهتر است آن را خودتان دم کنید تا بتوانید شیرینی و طعم را کنترل کنید.

 

سالاد

تابستان از روش‌های آماده‌سازی غذا با اجاق گاز اجتناب کنید و سالاد یکی از ساده‌ترین و سالم‌ترین غذاهای آماده آشپزی است که می‌توانید آن را درست کنید. این سالادها را با خلاقیت با موادها درست کنید. همه سبزیجات انتخاب درستی هستند، میوه‌ها نیز طعم خوشایندی به سالادها می‌دهند و پروتئین‌های ناب مانند تون ماهی، تخم مرغ پخته شده و مرغ گریل شده و چربی‌های سالم مانند آوکادو و آجیل آن را به یک وعده غذایی تبدیل می‌کند.

 

انواع توت‌ها

انواع توت دارای فیبر بالا هستند. ۱ فنجان تمشک دارای ۸ گرم فیبر و ۱ فنجان بلوبری دارای ۴ گرم فیبر است. به علاوه، آن‌ها قند و کالری پایینی دارند، اما عطر و طعم عالی آنها باعث می‌شود که خاصیت درمانی آنها بیشتر شود. از آنها در اسموتی‌ها استفاده کنید، آن‌ها را با ماست و گرانول مخلوط کنید و یا آن‌ها را به تنهایی بخورید و از خوردن آن لذت ببرید.

 

ذرت

نیازی نیست که از خوردن ذرت و بلال حس بد داشته باشید زیرا این خوراکی سالم‌تر از آن چیزی است که شما فکر می‌کنید. این سبزی نشاسته‌دار دارای لووتین و زاکسنتین دو ماده مغذی برای سلامت چشم است. یک شاخه بلال دارای ۶۰ کالری و ۲ گرم فیبر است.

 

آووکادو

آوکادو با بافت کرمی‌اش مزه خوبش را از اسیدهای چرب غیر اشباع برای قلب سالم دریافت می‌کند. آوکادو همچنین دارای مقدار زیادی فولات و فیبر است. آوکادو را بر روی نان تست بزنید و با نمک و تخم مرغ سرخ شده به صورت اختیاری برای صبحانه بخورید و یا آن را خرد کنید و در سالاد و انواع غذاها بریزید و از خوردن آن لذت ببرید.

تابستان را با خوردن این خوراکی‌ها سالم سپری کنید. پیشنهاد دیگری برای داشتن غذایی سالم در تابستان دارید. نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: foodnetwork

 

مقالات بیشتر:

۱۰ خوراکی که می‌تواند حافظه شما را تقویت کند

وقتی نوشیدنی انرژی‌زا می‌نوشید چه اتفاقی می‌افتد

۸ علامتی که نشان می‌دهد قلب به درستی کار نمی‌کند

با نگاهی به پاهای خود درباره سلامت خود بیشتر بدانید

۷ غذایی که هرگز نباید از غرفه های خوراکی ساحلی خرید

 ارسال در حدود 2 هفته قبل  ادامه مطلب »